Tuesday, November 8, 2011

pining lai3 ~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang

09/ 11/ 2011 bersamaan 13 Zulhijjah 1432H
Jam 14: 37: 35 p.m

huh! lama gile xbukak blog, dulu cakap semangat nak update, tengok2 same je jgk. kui3. cite nye aritu dolly atau name facebooknye Encik Muhammad atau name sebenarnya abdullah (name bapak die aku xtau. hehe. cowe dolly) die tepon mase aku tengah makan2. lepas 2 die cakap :-

dolly : allo kawan. ada sihat ke? sok free x? pegi pining jom?
cikguirfan : pegi pining? bt ape? bole2 lg pun aku pun xde ape2 nak bt.
dolly : cantik le. oke2 sok pagi kowt aku remind blek. ready jela. tq. bye
cikguirfan : orait. tarak hal. oke2

lepas 2 aku pun sambung la makan. esoknye pas subuh aku xtido pasal takut kalo tido nanti susah nak bangun, dolly msg ke, call ke xdengo plak.

dalam kol 7.30 dolly msg, dlm kol 8 aku dtg umah ko. lepas 2 . siap2 la. dalam kol 8 tu, dolly pun samapi dengan kereta kenari merah mengelip die 2.

lepas 2 aku pun naik la kete sambil dengar radio IKIM. perh! alim siot dolly, pasang radio IKIM 2. aku pon xde pasang IKIM sbb mmg xdengo sgt radio sbb hanpon dah ade. hehe. lepas 2 kami singgah makan kat kedai roti canai dekat kg. melayu yg banyak orang 2. dekat2 dengan budak2 belajar silat dekat2 simpang 4 tu. order la makan. dolly nak 2 keping roti telor, aku amek la 1 roti telor. lepas 2 die order teh susu aku pulok teh o je.

lepas dah kenyang bertolak la advanture kiteorg. dolly pun bukan tau sangat jalan utara, biase pergi selatan je, padahal amek calon belah uata. nasib bek xmasuk tol simpang pulai, patotnye kene masuk ikowt tol jelapang kalo nak pergi utara, jimat sket. lepas 2 ktorg pun jalan la pergi tol jelapang. kui3

dalam kete 2 memang aku la org yg xreti tutup mlot. tp ade sbb jgk, xnak bg dolly boring ngantuk. so sembang2 la dengan die sume2 bab pun pasal die pun oke je, xdela diam sangat, banyak jugak mlot die 2. aku ingatkan pergi pining pegi lawat calon die masuk ospital sebab denggi, tengok2 pergi rumah calon die ade kenduri akikah. perh! baru ingat nak jalan2 kat pining 2. bole pegi parit buntar, nak shopping jersy. muahaha. kat situ baru la ade feel shopping brg. ni kalo shopping kat ipoh ni, bukan ade brang2 aku nak pun. kui3

tengok2 sampai dekat rumah calon dolly, org tengah baca doa. xramai pun, sepupu sumenye. kire untung la dolly bole kenalkan diri dekat2 sepupu2 calon die. senang nak dapat markah, kan dolly? muahaha. kami pun duduk la. dah abeh bace doa kene tunggu dulu sebab catering datang lambat sket. nak kene tunggu la. lepas 2 calon dolly dtg. perh!! dolly buat muke macho 2 mase jumpe. maklum la lame xjumpe, maseng2 tgh sibuk practical. dolly kat ipoh, calon dolly kat hospital pining kowt. 2 2 org lab hospital.

lepas 2 aku pun melantak la bile dah dihidangkan makanan. maklum la, dollykan VIP haritu dekat rumah calon die, sume adik beradik calon die nak tgk jugak camne dolly 2, so bile da dpt layanan bersama VIP ni, ade la yg rajin pegi bwak makanan atas meja makan walopun aku da amek kat tmpt hidang. tq la dolly. muahx! syg ko. aku pun melantak disamping dolly yg malu2 kucing 2. kui3. lantak la, janji dapat makan free haritu, org ckp rezki jgn ditolak.

lepas 2 makan2, dolly pun sembang2 la dengan family calon die, nasib bek ade bini aku dalam poket, blackberry, jadi xdela boring sgt. men2 facebook, bukak blog, lepas 2 tunggu la brother santiago, kawan dolly dengan kawan calon dolly jgk. sekelas kat MSU sane 2. tapi die tue sket, muke die cam org puteh mase aku tgk die, oke la, kemas. mst dah ade awek ni, tgk2 betol tanggapan aku, die memang dah ade awek, time die lepak2, awek2 sdare2 calon dolly 2 xde la plak nak tgk meja aku. bile dah ade bro santi ni, ade je yg tgk kat meja aku. malang jgk jadi org kacak ni, senang jadi tumpuan org. xbest.

lepas2 sembang, mase 2 nak dekat kol 4 .30 dala, lepas 2 kiteorg nak berundur balik dl. bro santi 2 ajak pegi umah die, blaja2 psl camere. bole jgk. aku pun berminat jgk nak tau psl nak riki2 psl camere ni. bole tangkap2 gambo, video, buat duit. hehe. ade jgk duit poketkan. ngeh3.

lepas 2 datang la umah die, gile lah. jalan2 belit2, tp syok. leh jalan2 tgk tmpt org. bile dah smpi kat umah bro santi, perh! kemere belambak macam beras cap jati. brg2 die len lg. gile r. memang master la dlm bab camere DLSR ni. tny je ape2, mst die bole jawab aku pun xtau bnyk gile. dengan brg2 lgi. brother 2 cadangkan simpan dulu duit, beli camere cam die Nikon D300s, baru la sedap gune, tapi harge die mahal kowt. body je dah RM4500. aiyok lari bajet 2. tp xpe, bole simpan. org2 camere ni cakap, alang2 nak beli, bek beli yg btol2 baik. nanti rugi. oke la, aku simpang lgi. lgpun duit nak beli DLSR baru gune beli lappy ni. tp xpela. lappy nak gune lame, lgpun nak gune utk photoshop lg, sebahagian function DLSR.

lepas 2 kat umah bro santi ade jgk makan2, lontong kowt, makan! muahaha. kenyang gile aritu, bile nak maghrib, kiteorg pun nak beransur balik ipoh dulu pasal esok dolly pun nak keje, aku pun ade kelas. dalam kol 7 gerak, pergi carik masjid dl. name masjid yg Allah pilih utk kiteorg solat ialah masjid Marbawi dekat2 umah bro santi

keteorg sampai ipoh dalam kol 11 sebab org banyak dekat highway. bole tahan la, tapi syok jugak la jalan haritu, ade jugak bende yg aku blaja. TQ kepada dolly, bro santiago dengan calon dolly sebab bg aku makan2 haritu. TQ & Alhamdulillah (^^)

1 comment:

azahyaacob said...

seronok lepak rmh calon orang? HAHA