Monday, December 29, 2008

Amek LEsen

Basmalah..Dgn name Allah yg Maha PEmurah lg Maha Penyayang...

uhuk2!khing! sbuah al-kisahnak amek lesen pon bermule.. khing lg skali!...

mse form4 dl, mse aku br mule2 msk skola krajaan nieh [skola biase jela] agak tgk kelainan ek.. sbb.. MMG la! dl kan beta skol hostel, skang da biase mmg la len.. Aduyai!..khing!..mse mule2 msk 2...tgk bdak2 skola ade yg blek jln kaki, nek kete, bas dan bermacam2 lg kenderaan yg wujud kcuali beskal roda 3 yerk! harap maklum! khing!

mse mule2 2,rmai gak le dak2 laki nek beskal ke.. kalo yg nnnek moto pon letak umah member je antarenye umah Ridud [balqis ske lani org yg b'name ridud] n umah opah Angah [ibrah ske lani org yg b'name angah] khing! lepak2! jgn marah sik! khing lg!...

lepas da bpe dekat hari aku nenok mkin rmai lak yg pegi amek lesen.. da asek nek beskal je.. adui.. sgn le jgk.. aku bkn la nak materialistik.. tp.. bl lalu nek beskal bdak2 junior yg nek moto ke,mmbr2 ke ade gak le rase keseganan 2... kalo yg jnis 'same kapla' 2 xpe la jgk.. kalo yg agak idong2 tinggi 2, yg kite nak kene start bkk mlot dl.. aduyai... susah le cket.. lg2 kalo minyak rantai da kering ke, ade la kluar bunyi2 merdu mse jln.. perh..kdang2 kene gak le perli ngan mmbr..'fulamak fan,moto aku xde bnyi pon time jln, beskal ko ade plok bunyi.xaci la camne'..sabo jela..nak bt camne, dgn beskal 2 la yg aku gune slame ni.. ge skola ke, ge nasyid ke, ge blek umah ke [mmg la mangkok]...wawawawa...khing!..

pastu ade la 1 ari, aku berhadapan la dgn s'org jejaka yg merupakan ketua dlm fmly ku iaitu EN.AHMAD DZIAUDDIN [sila bgn beri hormat kpde beliau]..aku ckp..

irfan : bapak..ifan nak amek lesen moto leh x? kwn2 da ramai yg amek..
ayahanda : nak bt pe amek!membazir je!nnt kamu MEREMPIT la! klua jln2
la! nek beskal ni pon kdang2 blek lmbt..
irfan :ala , sgn le pegi skola ke nek beskal..
ayahanda :amek lesen lps SPM!amek skali!murah cket!abg2 n kakak kamu pon
sume amek lepas Exam!

begitula adegan cket2 fakta yg mseh berkumandang dlm pale otak aku yg sederhana ini! khing! hurm.. sabo jela.. slepas dr 2.. kalo ade org2 yg tny aku..xnak amek lesen ke? jwpan yg compim same je tiap2 kali ialah 'kalo bleh amek skang,da lame aku amek.kene amek lepas spm la wei'..

pastu mst la 3! aduyai! xkan ini pon mau d'ajar! ngeee! khing!...

slepas 2 taun , pada 19 november 2008 aku da amek kputusan nak pegi kedai yg dkt ipoh jaye.. nak pegi daftar.. aku pegi ni dgn so'org muallimah iaitu UTZH HASLINA BT ABU BAKAR [sila bgn dan beri hormat].beta ni mmg kamcing le ngan uzth..aku amek lesen cpt2 ni sbb nak dapat lesen awl pastubleh la bt hal aku..kalo nak amek lmbt2 ni , kang kalo ade program2 ke mcm usrah, qiraatil quran ke kat uumah abg zul khilafah.. agk terganggu jgk la.. kalo nak soh pak cik ahmad anto, susah le cket.. xkan la nak soh daddy aku anto je.. sian la kan..so kalo amek lesen ni, xde la nak membeban kan cket daddy aku...

skang ni, aku da bleh da bt urusan aku sendri.. pegi usrah kat menglembu pon leh soang2, nak kuar jln2 pon snang...nak pegi blajo azbabul nuzul ngan uzth pon snang..alhamdulillah...nseb bek duit yg d'simpan nak make up moto 2 ckp nak amek lesen kete ngan moto skali.. sgn le nak gune duit parent.. mak aku pon bkn nye kaye mcm mak bpk korang.. makeup moto 2 len kali jela...khing!..THE END

No comments: